Libor Šula The Salon

Libor Šula

KADEŘNÍKEM OD ROKU 1977

Ze začátku to vypadalo, že se Libor Šula ke svému vysněnému povolání kadeřníka ani nedostane. Na přání rodičů se totiž dal na studia střední integrované školy technologické v Mohelnici a chvíli se zdálo, že ho frézy, brusky a vyřezávání závitů vtáhnou a nepustí. Po maturitě však zatoužil vyrazit do světa a záhy bylo jasno!

 

Začal sbírat první kadeřnické zkušenosti, a to rovnou po celé Evropě. Španělsko, Francii, Velkou Británii či Itálii nevyjímaje – není divu, když sám pochází z italsko-české rodiny. Protože to však po návratu do porevolučního Česka moc neznamenalo, dodělal si výuční list na Soukromém SOU Kadeřnickém v Praze a postupně se začal vypracovávat v několika pražských kadeřnických salonech (Portrait, Jacques Dessange,..).

 

To vše ovšem pouze předcházelo k Liborovu zásadnímu životnímu rozhodnutí, otevřel si v roce 1999 spolu se svým partnerem a sestrou vlastní salon v samém centru Prahy. V ulici Dušní 6 na Starém Městě tak vzniklo nejen skvěle zavedené kadeřnictví ale hlavně i kvalitní značka Libor Šula The Salon, kterou je dodnes.

V začátcích, po roce 2000 se také spolu se svým týmem, účastnil kadeřnických soutěží. A byl v nich úspěšný! Celkem 58 nominací v prestižní kadeřnické soutěži Hairdressing Awards a 19 z nich proměněných na vítězství, mluví za vše. To nejvyšší – Kadeřník roku – v soutěži Czech and Slovak Hairdressing Awards Liborovi připadlo hned dvakrát, v roce 2002 a 2004.

Od té doby přišly ještě nabídky na účinkování v televizních pořadech, z nichž jedna, v roce 2009, měla opět zlomový význam. Proslavila totiž Libora mediálně. Televize Prima ho tehdy obsadila do role moderátora reality show mezinárodního formátu Nahá jsi krásná (How to Look Good Naked) a nutno říct, že sympatie a ohlasy, které si tím získal, ho provázejí prakticky dodnes. Přísnější tvář pak ukázal dva roky poté, a to v druhé, kontroverzní reality show Šéfka, do níž si jej vybrala jako poradce Nora Mojsejová.

Všechny tyto zkušenosti Libor vnímá jako velmi obohacující a nezapomenutelně, zároveň si však v té době uvědomil, že nemá možnost, věnovat se tolik své profesi. A tudíž se rozhodl soustředit zpět veškerou svou pozornost na salon, své zaměstnance a hlavně stále se rozrůstající klientelu.
Prosperující salon považuje za své osobní vítězství a jak sám tvrdí, za vším úspěchem stojí hlavně přesvědčení, že to dobře dopadne: “Pokud byznys začne na lži a nepravdě, tak dlouho netrvá. Je to energie, kterou cítí nejprve zaměstnanci a potom klienti.“ Proto je také nesmírně hrdý na svůj, dnes již sedmdesátičlenný pracovní tým: “Je krásné stavět si svůj sen. Ale zároveň si dobře uvědomuji, že moji lidé mi s tím snem pomáhají, a proto se k nim chovám s obrovským respektem. Bez nich bych byl řadový kadeřník.“ Přitom se dlouhá léta pyšnil titulem ambasador L’Oréal Professionnel a v Čechách je považován za průkopníka evropské úrovně kadeřnictví… Jak je vidět, pokora Liborovi nechybí, stejně jako obrovský talent a vřelé vystupování.

Co ho vlastně na kadeřnictví tolik těší? „Jsem nedočkavý, miluji rychlý výsledek a taky rád dělám lidem radost. Pokud si koupíte dárek, je to krátkodobé, ale když uděláte někomu změnu s vlasy, můžete pozitivně ovlivnit jeho život. A co si budeme povídat, sahat někomu na vlasy je velice intimní. Je to o důvěře a emocích.“

2006/2007

Třetí místo v kategorii pánské kolekce

2006

  • Komerční účes – pánský
  • Kolorista roku

2005

  • Kadeřník roku
  • Komerční účes Praha
  • Kolorista roku
  • Objev roku
  • Team roku

2004

  • Kadeřník roku
  • Komerční účes Praha
  • Team roku
  • Kolorista roku
  • Objev roku
  • Cena tisku

2003

  • Kadeřník roku
  • Komerční účes Praha
  • Team roku

2002

  • Kadeřník roku
  • Komerční účes Praha
  • Objev roku